Kvaliteskontrollerat, väl sammansatt, varsamt skördat och analyserat grovfoder för presterande hästar.

Köpvillkor

 

ALLMÄNT

GreenFeed säljer olika typer av foder till häst, i huvudsak hösilage, i befintlig verksamhet i Holmbo nära Ransta men även i webbshopen på internet till privatpersoner och företag.

KUNDUPPGIFTER

För att handla behöver samtliga fält som är obligatoriska fyllas i vid kundregistreringen. Orderbekräftelse skickas till den e-mailadress du angivit.

BESTÄLLNING

En genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personuppgifter eller företagsuppgifter registreras i vårt kundregister.
Våra produkter beställs via nätet på www.greenfeed.se. Behöver du hjälp med beställningen kan du kontakta oss på fredrik.larsson@greenfeed.se eller ringa på 0224-205 10, 070-212 02 54  så hjälper vi dig. Beställning via internet anses inte genomförd förrän du erhållit en orderbekräftelse från oss. Fyll gärna i ditt mobiltelefonnummer för SMS-avisering.

AVBESTÄLLNING

Du som kund har rätt att avbeställa order tills sista datum enligt orderbekräftelse. Förbokningar av GreenFeed hösilage kan avbeställas utan kostnad inom 14 dagar från beställning eller senast fjorton dagar innan förfallodag för förbokningsavgift. Efter det datumet utgår en avbokningsavgift om 500 kr som ska täcka administration och att hitta ny avsättning för bokad kvantitet. En beställning som betalats och/eller levererats är bindande.

PRISER

Alla priser på hemsidan inkluderar 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering. Det pris du fått på orderbekräftelsen står dock alltid fast.

LEVERANS

Normalt sker leveransen av varor alltid efter överenskommelse.
På din orderbekräftelse hittar du uppskattat leveransdatum.

FRAKTAVGIFTER

Vi levererar GreenFeed med egna transportlösningar. Handlar du andra varor än GreenFeed hösilage kan andra transportalternativ förekomma. Det pris du fått bekräftat för frakt gäller alltid, oavsett vilket fraktsätt vi väljer. Har du specifika önskemål på leveransställe du önskar få varorna till, till exempel en annan leveransadress än faktura-/beställningsadress, var noga med att ange detta på din beställning. I de flesta fall behöver du vara hemma för att ta emot och kvittera din leverans.

För ej uthämtade varor som har beställts men inte lösts ut debiteras en avgift på 250 kr inkl moms för att täcka av våra omkostnader.

Fraktpriser Paket (inkl moms)
(ej GreenFeed hösilage)

0-8 kg            49 kr

8-15 kg          69 kr

15-30 kg        99 kr

30-100 kg      159 kr

100-200 kg    249 kr

Över 200 kg  fraktfritt

Fraktpriser GreenFeed (inkl moms)

0-XXX kg XXX kr

0-XXX kg XXX kr

0-XXX kg XXX kr

0-XXX kg XXX kr

0-XXX kg XXX kr

0-XXX kg XXX kr

0-XXX kg XXX kr

0-XXX kg XXX kr


BETALNINGSVILLKOR

1. Beställning med förbokningsavgift – för att säkerställa tillgången
Boka ditt foder i förväg och bli säker på att du får det du behöver. Beställd kvantitet bokas ur årets produktion av vald sort. Du betalar en förbokningsavgift  om 1 500 kr som faktureras dig och du får reda på från när leverans beräknas kunna ske. I samband med leverans får du en faktura på hela partiet minus förbokningsavgift.

2. Beställning från lager – i mån av tillgång
Beställ leverans från vårt lager. I mån av tillgång kan vi leverera från lager. Du får en bekräftelse på din beställning och en kontakt om när leverans kan ske. I samband med leverans får du en faktura på levererad kvantitet.Betalningsvillkor är 20 dagar från fakturadatum.

ÅNGERRÄTT

Distansavtalslagen ger dig som kund full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan. Detta gäller dock inte GreenFeed hösilage som inte kan tas tillbaka efter det att vi gjort leveransen. Kontakta oss alltid innan du vill returnerar en vara fredrik.larsson@greenfeed.se. Ångerrätten gäller under förutsättning att du inte skadat eller använt varan. Vid returen vill vi gärna att du skickar varan i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Om du väljer att få pengarna tillbaka sätter vi in beloppet på ett av dig valt konto efter det att vi mottagit och kontrollerat varan.
Vid utnyttjande av ångerrätten står du som kund för returkostnaden och ansvarar för att försändelsen kommer tillbaka till oss i oskadat skick, du bör därför vara noga med att varan emballeras på bästa sätt. Tyvärr kommer eventuella transportskador i returfrakten på grund av bristfällig emballering att debiteras dig som kund. OBS! Du kan inte returnera varor mot postförskott eller efterkrav.

REKLAMATION

Om du upptäcker ett fel på varan vänligen kontakta oss omgående på info@greenfeed.se. Vi betalar returfrakten och skickar en ny vara till dig om det är möjligt. Observera att reklamationer som återsänds mot postförskott eller efterkrav inte utlöses av oss.

PERSONUPPGIFTER

Vi följer personuppgiftslagen, PUL. De personuppgifter som lämnas vid beställning hos oss behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av de registrerade uppgifter vi har om dig och du kan närsomhelst begära att vi ska ta bort uppgifterna ur våra register.
Läs mer om Personuppgiftslagen på www.pul.nu.

LAGKRAV

Som privatperson är du som konsument skyddad av Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Lagarna i sin helhet hittar du på konsumentverkets hemsida. www.konsumentverket.se. Är du företagskund gäller Köplagen.

 

Webbokning stängd

Vi tar endast emot förfrågningar på nya foderbeställningar via [...]

Läs mer...

Förboka för 2017

Nu är det hög tid att planera grovfoder (hösilage) [...]

Läs mer...

Vitaminkick

Vallfoder med kärringtand kan ge en vitaminkick. Vi har [...]

Läs mer...

  • Varukorg

    Din varukorg är tom

Förboka nu!

Foderbrist på grund av kall vår! Passa på att [...]

Läs mer...